Pearl harbor

Jag kollade nyss på filmen Pearl Harbor, jäklar vad bra den var!! Den kommer lätt med på listan av bästa filmer. Jag har suttit och gråtit ett tag nu efter filmen, haha standard Karro. 

När jag kollade på filmen kom jag och tänka på om man får vara kär i sin bästa kompis ex, vårt svenska nationella prov handlade om förbjudna känslor och jag vet att några har skrivit om just det här. Jag har suttit och grubblat på den frågan nu ett tag, får man egentligen vara det? Är det fel ifall jag går och blir kär i min bästa kompis ex? Jag skulle nog säga både ja och nej, känslor är något som man själv inte kan bestämma över men samtidigt så kan man nog hålla sig borta från situationer där någon blir sårad. För din kompis kommer förmodligen bli sårad när hon/han får reda på det. Det finns såklart olika situationer och omständigheter, jag tror inte att någon skulle göra det för att såra en annan. Men samtidigt känns det som att det redan finns någon slags ”bestfriends” regel som säger att det är absolut förbjudet… Kommer man kunna vara lika bra vänner ifall det skulle hända? Hmm det här var en svår fråga, anledningen till att jag tog upp detta var för att filmen handlar om just det här. Jag rekommenderar verkligen er att ta er dit och kolla på den här filmen!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0