Gymnasium

Nu är det dags för alla 98:or att välja gymnasium, det betyder att jag ska göra det. Jag vet ungefär vilka skolor och vilken linje jag vill gå men jag är inte helt säker än. 
Det står mellan Thoren, Östra real och VRG. Jag har ingen aning om vilken jag ska ta som förstahandsval, jag vet liksom inte varföör man ska välja just den skolan. 
 
Östra real är ett säkert kort liksom, utbildningen är bra och skolan har funnits i över hundra år så den lär inte försvinna medan Thoren kanske försvinner, plus att det är inte så många som vet om Thoren. Östra är ju liksom en klassiker. 
 
Jag funderar på att gå någon ekonomi linje, typ ekonomi-juridik kanske eller typ natur. Jag tror att jag kommer söka båda linjerna på samma skola och se vilken jag kommer in på. 
 
En sak som jag tycker är sjukt dålig med gymnasieansökan är att om man kommer in på sitt förstahandsval så raderas alla anda alternativ och du är tvungen att gå på den. Tänk om man har ändrat sig liksom? Det är typ lite det jag har panik över, att jag inte vet vilken jag ska välja.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0